La coproducció d'IB3 conta la història de la primera dona directora de cinema sonor d'Espanya
El documental ‘Maria i la pel·lícula oblidada’ es projecta avui al Festival de Màlaga. La coproducció d’IB3 ha estat dirigida per Marta Hierro i Núria Abad. Rescata la història de la primera dona directora de cinema sonor d’Espanya. Era la mallorquina Maria Forteza i va dirigir el curtmetratge ‘Mallorca’.
Maria Forteza i la seva obra ‘Mallorca’ van fer història, i les directores Marta Hierro i Núria Abad la volien explicar. La troballa de la misteriosa pel·lícula a la Filmoteca Espanyola va causar molt enrenou entre investigadors, acadèmics i periodistes que intentaren resoldre la gran incògnita que plantejava la cinta: qui va ser la pionera en els inicis del cinema sonor a Espanya?
El documental es projecta a la Secció Oficial, fora de concurs.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella