Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

El canceller mexicà Marcelo Ebrard ha assegurat que "no hi haurà impunitat" per als autors
Tres dones i sis nins d’una comunitat mormona molt coneguda a la zona han estat assassinats a tirs i, en algun cas, cremats. De moment, no se sap qui va ser l’autor del crim. La principal hipòtesi apunta a un error que hauria fet que sicaris d’algun càrtel de la droga els confonguessin amb una banda rival, però familiars de les víctimes apunten a un atac intencionat.
Davant l’assassinat múltiple a membres del clan mormó, amb nacionalitat estatunidenca i mexicana, el canceller Marcelo Ebrard ha assegurat que “no hi haurà impunitat” per als autors.
Els fets van succeir dilluns passat quan viatjaven tres dones amb els seus respectius 14 fills menors d’11 anys, entre els estats mexicans de Chihuaha i Sonora, molt aprop de la frontera amb els Estats Units. Al manco 9 persones van ser assassinades, entre ells sis nins. Vuit, en canvi, aconseguiren salvar-se.
La investigació apunta a que hauria estat obra d’algun dels càrtels de la droga que hi ha a la zona, on es disputen el territori el grup de La Línia, amb vincles amb el càrtel de Juàrez; i el grup de Los Chapos, que són part del càrtel de Sinaloa.
Els membres de la família pertanyen a la colònia LeBarón de la comunitat religiosa de mormons. El clan ja ha estat víctima de la violència per part del crim organitzat en altres ocasions, com al 2009 amb el segrest i assassinat de Benjamín LeBarón.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
El conductor del camió ha hagut de ser ingressat a l'hospital en estat greu
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992