Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Ciutadans hi ha votat en contra i el PP s'hi ha abstingut i no ha participat en el debat
Imatge d'arxiu. /REUTERS
176El ple del Consell de Menorca ha aprovat avui, amb vots a favor només de l’equip de Govern, sol·licitar al Govern la congelació dels preus del lloguer de manera immediata amb la finalitat de donar temps al fet que les administracions autonòmiques, insulars i locals prenguin mesures per frenar la manca de l’habitatge.
En contra d’aquesta fórmula, Ciutadans, que hi ha votat en contra, assegura que “la congelació dels preus de lloguer s’ha aplicat a altres països i no funciona; estem en contra de criminalitzar els propietaris”. Per la seva part, el PP s’hi ha abstingut i no ha participat en el debat.
Sigui com sigui, l’objectiu de l’equip de Govern és el de “pressionar per fer efectiva una mesura ja contemplada en el pacte de Govern entre PSOE i UP. Volem evitar que arribem a mitja legislatura i no s’hagi fet res”.
La institució insular també demandarà al Ministeri de Mobilitat, Transport i Agenda Urbana la implementació de l’índex de referència i preus oficials dels habitatges de lloguer i la seva relació amb els ingressos de les famílies.
A més, exigirà la realització dels canvis normatius necessaris perquè les despeses de formalització dels contractes de lloguer no recaiguin sobre els inquilins.
Finalment, demanarà al Govern que el Consell de Menorca tengui la potestat de regular els preus, una vegada s’implementi la normativa.
Precisament avui la presidenta de les Illes Balears, Francina Armengol, encapçala la Mesa de l’Habitatge, que reuneix agents polítics, econòmics i socials implicats en matèria d’habitatge de la comunitat autònoma. Hi participen el conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons; el director general d’Habitatge, Eduardo Robsy, i la gerent del Ibavi, Cristina Ballester. També el conseller de Medi Ambient i Territori, Miquel Mir.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania