El ple del Consell de Menorca aprovarà dilluns que ve sol·licitar al Govern la congelació dels preus del lloguer de manera immediata amb la finalitat de donar temps al fet que les administracions autonòmiques, insulars i locals prenguin mesures per frenar la manca de l’habitatge.
La institució insular també demandarà al Ministeri de Mobilitat, Transport i Agenda Urbana la implementació de l’índex de referència i preus oficials dels habitatges de lloguer i la seva relació amb els ingressos de les famílies.
A més, exigirà la realització dels canvis normatius necessaris perquè les despeses de formalització dels contractes de lloguer no recaiguin sobre els inquilins.
Finalment, demanarà al Govern que el Consell de Menorca tengui la potestat de regular els preus, una vegada s’implementi la normativa.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular