Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Alguns establiments de Menorca van més enllà de les obligacions legals en l'àmbit de la sostenibilitat i el reciclatge
El sector dels hotels, restaurants i cafeteries (HORECA) mira d’adaptar-se a la normativa que obliga a eliminar els plàstics i envasos d’un sol ús. La legislació que s’aplica prové de la Unió Europea, l’Estat i la comunitat. Per facilitar-ne la implantació, la fundació Menorca Preservation ha publicat una petita guia que mira de fer-la el més comprensible possible.
La normativa té implicacions en molts àmbits. Per exemple, als bufets dels hotels el menjar va a granel o, si no hi ha més remei, en envasos reutilitzables.
Però hi ha establiments que, fins i tot, van més enllà del que determina la normativa. Un exemple és l‘Hotel Sant Tomàs (Es Migjorn Gran). Per exemple, a les habitacions, a més d’haver eliminat tots els plàstics i de reomplir els dosificadors de sabó, també s’implanten noves mesures d’estalvi energètic. Es tracta, també, d’una filosofia d’empresa i un compromís cada cop més valorat pels clients.
A Menorca, enguany, seran una cinquantena les empreses del sector que disposaran del certificat Lliure de Plàstic que gestiona la fundació Menorca Preservation.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals