Experts de Catalunya han explicat com apliquen allà la biomassa com a font d'energia sostenible
Els experts forestals creuen que hi ha una oportunitat per a la transició energètica en el reaprofitament de la biomassa forestal dels boscos abandonats de Menorca. Per deixar enrere energies contaminants com el petroli i el gas i aprofitar, per exemple, troncs o estella per a calderes.
Francesc Cano és director de Transferència del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya: “En determinades zones on hem establert calderes de biomassa per fer calor als pobles, amb les necessitats municipals, podem facilitar molt més ràpidament l’inici de la gestió del bosc”.
Expliquen que aquesta energia genera menys emissions. Consideren que també fomenta l’economia local i que fins i tot pot ser un recurs per reduir els sobreescalfaments actuals d’edificis públics, a través de les bombes de calor.
Jordi Brescó és enginyer: “Fins i tot en el cas en què ens trobem ara, que anem cap a climes més calents, la hibridació dels dos sistemes permet que la biomassa, un recurs local, garanteixi la qualitat del servei”.
Per visibilitzar els productes locals forestals de Menorca, l’Associació d’Empresaris Forestals n’ha elaborat un catàleg. També pensen que són essencials les ajudes institucionals que s’ofereixen als propietaris de finques per tenir els boscos nets.
Julián Hernández és president de l’associació Asefome i encarregat de Llenyes Marcelino: “Ara han sortit unes ajudes i hi ha hagut moltes empreses i llocs que han demanat coses, les ajudes han de sortir cada any per anar mantenint les zones més perilloses”. En efecte, les empreses forestals tenen un paper important en les actuacions per prevenir incendis i plagues.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses