X

Més de 2,15 milions d’ucraïnesos ja han sortit del país, segons Acnur

10/03/2022

Més de 2,15 milions d’ucraïnesos ja han sortit del país, segons Acnur

113

Sehyni, Ucraïna. Dones, nines i gent gran arriben fins aquí com poden: alguns en bus i d’altres, caminant. Ens expliquen que a un home li han hagut de fer reanimació cardiopulmonar després de 40 hores caminant.

Policies i militars armats per tot arreu. Es nota que és un país en guerra. L’ambient és hostil. I ells cerquen escapar-ne tot i estimar ca seva. Na Liana i la seva filla Valeria volen travessar la frontera i després arribar fins a Valladolid. Deixen aquí, diu, marit i germans que han de lluitar en aquest conflicte.

Just abans de travessar la frontera, ganivets i armes per terra. Tot un símbol. Els abandonen aquí perquè deixen la guerra enrere.

Ja a Polònia, tot són incerteses. I el trajecte contrari, d’entrada a Ucraïna, el fan camions i furgonetes carregats de material. La història es repeteix dia rere dia, com també els atacs indiscriminats que trastoquen milers de vides.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT

societat

Esfondrament mortal a Manacor

Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien

Esfondrament mortal a Manacor