El menor de 13 anys ferit per la coça d’un cavall, pendent de ser traslladat a Son Espases
Segons els testimonis, l'animal hauria fet un gir sobtat i li hauria pegat a la cara
Es destinaran, entre altres coses, a la millora d'infraestructures
Menorca rebrà gairebé vint-i-tres milions i mig d’euros de l’Impost de Turisme Sostenible (ITS). Serviran per finançar diferents projectes estratègics, amb una inversió directa de més de quinze milions i mig d’euros. Les actuacions se centren en la millora d’infraestructures, la recuperació del patrimoni i l’impuls del turisme esportiu.
Gairebé la meitat dels quinze milions i mig es destinaran a finançar vuit actuacions per modernitzar infraestructures bàsiques a cinc ajuntaments de Menorca. Les actuacions inclouen millores a les xarxes de sanejament i abastiment d’aigua a diferents urbanitzacions de Sant Lluís, Maó, es Mercadal i Ferreries, com també la restitució paisatgística de l’antiga depuradora de Cala Morell, a Ciutadella.
El segon paquet d’actuacions destina prop de quatre milions d’euros a recuperar patrimoni històric i espais culturals. Entre els projectes, hi ha la museïtzació del Centre d’Interpretació de la Menorca Talaiòtica i del túnel-refugi de Ciutadella, la rehabilitació del teatre El Salón des Castell o les actuacions de conservació al castell de Santa Àgueda.
El tercer eix aposta pel turisme esportiu i la desestacionalització, amb 4,4 milions d’euros. Entre les actuacions, es contempla l’adquisició i rehabilitació de l’antic restaurant La Salamandra, a Cala en Porter, com a centre sociocultural i esportiu.
L’immoble porta prop de deu anys tancat, fins al punt que molts veïns el veuen com un perill. L’edifici, propietat de Caixabank, es va presentar l’abril en una subhasta per un milió d’euros, però la convocatòria va quedar deserta.
Aquest darrer bloc inclou, a més, finançament per un nou gimnàs municipal a Ferreries, una sala polivalent as Migjorn Gran i una pista d’atletisme a Ciutadella.
Segons els testimonis, l'animal hauria fet un gir sobtat i li hauria pegat a la cara
El Govern ha obert diligències perquè no és segura
La víctima hauria caigut mentre caminava pel carrer Bellpuig i hauria estat arrossegada per la força de l’aigua durant la tempesta