L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
L'associació ASIA anima als pacients a demanar ajuda
N’Àngels Roca sap ben bé què és la incontinencia anal. Fa 22 anys que li diagnosticaren, després d’un part amb fòrceps. Va deixar la seva feina i es va mudar amb la seva família a un poble molt petit per començar de nou on ningú no la coneixia. Diu que gairebé no sortia de casa i es va perdre festes escolars dels seus fills. Esdeveniments dels quals no té records, però si que en té, diu, d’haver de deixar la compra al supermercat perquè tenia pèrdues i se n’havia d’anar corrent.
Ara, els metges han trobat una solució per n’Àngels i pot fer vida normal. Per això, anima totes les persones que pateixin incontinència urinària o fecal a rompre el tabú i demanar ajuda a associacions con la que presideix, Asia, i també al metge de capçalera.
“Els tractaments són molt individualitzats”, explica la coordinadora de l’àrea Gine-Quirúrgica de l’Hospital de Son Espases, la doctora Anna Torrens, “es fa en funció de l’edat de la pacient, quin problema té per poder-li oferir la milor alternativa possible. El doctor Alberto García Granero detalla que “a vegades els pacients arriben pensant que la seva situació es pot solucionar amb la cirurgia, però a vegades aquest no és el remei, sinó un altre tipus de tractament. Si s’animen, als sis mesos tornen a la consulta com a nous”.
La incontinència té moltes causes com seqüeles d’un part, d’un càncer o, simplement, l’edat: 6 de cada 10 pacients dones de més de 60 anys poden patir incontinència renal. Amb motiu de la setmana mundial de la continència, l’associació Asia ha preparat una carrera solidària per recaptar fons i visibilitzar aquesta patologia. Animen a tothom a apuntar-se, recòrrer 5 quilòmetres entre el 21 i 27 de juny i penjar una foto amb l’etiqueta #DejadeEscapar2021.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues