Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Ajuntaments i hotels disposaran d'una guia amb mesures de prevenció contra el consum d'alcohol
Els ajuntaments de les Balears tendran a partir d’aquest estiu un guia de bones pràctiques per prevenir el consum d’alcohol en menors d’edat a les festes populars, com les revetlles. La Plataforma per un Oci de Qualitat a les illes, que engloba 40 entitats del sector turístic, concretament de l’oci nocturn (com el consolat britànic la Federació Hotelera de Mallorca i les associacions hoteleres de Menorca i les Pitiüses) i també administracions (com el Govern i els ajuntaments), està a punt d’enllestir un document amb una sèrie de mesures per posar fi al consum excessiu d’alcohol, principalment, a les festes populars però també als establiments turístics. Aquest manual preveu estar acabat el mes d’abril o maig perquè ja estigui en vigor a les primeres revetlles d’estiu i està dirigit, principalment, a menors d’edat però també a adults.
Entre les mesures de prevenció destaca la formació en dispensació responsable a les persones que venen alcohol en moments puntuals, com podrien ser les associacions de veïns o entitats esportives a les revetlles d’estiu.
El 80% de joves d’entre 14 i 18 anys asseguren haver consumit alcohol el darrer any a les Balears. Així ho constata una enquesta escolar elaborada entre el 2016 i 2017 pel Ministeri de Sanitat, que, a més, reflecteix que la majoria d’ells han comprat l’alcohol a comerços. Un problema estès a municipis costaners com Calvià o Palma, on l’excés d’alcohol està lligat amb el balconing. Una pràctica que aquest any passat ha deixat 7 morts a les Illes.
“Hem entrat en una dinàmica en la qual sembla que tot es permet i no hi ha límits. Hem de transmetre als turistes que poden venir a les Balears a passar-ho bé, beure una cervesa, sense excedir-se. Consideram que les mesures no han de ser urgents i traumàtiques i hauran de ser a llarg termini”, defensa Jesús Sánchez, president de l’Associació Balear de l’Oci Nocturn.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins