Els veïnats dels nuclis marratxiners del Pla de na Tesa i Cas Capità tenen avui dimarts una reunió al casal social de Ca Ses Monges per veure com aborden la previsió d’Enarie d’instal·lar un parc fotovoltaic en terrenys de l’aeroport de Son Bonet que reivindiquen com el seu pulmó verd. Es tracta d’un gran solar – o grup de solars- entre el segon aeròdrom palmesà i el camí den Frontera, espai lliure per passejar i fer exercici d’acord amb un acord d’us entre el gestor dels aeroports espanyols i l’Ajuntament de Marratxí, a canvi que aquest darrer s’encarregui del manteniment. “Haguessin pogut plantejar muntar-ho darrere de les pistes, on hi ha la torre de control i està buit, en comptes de plantejar muntar-ho dins un espai que la ciutadania fa anys que reclama que sigui una comuna… De fet, ho és perquè hi ha arbres sembrats, la gent hi passeja i hi ha una ruta del colesterol”, assenyala Manel Gomáriz, veïnat i activista de l’ecologisme impulsor de la recollida de firmes amb què es va reivindicar l’ús públic de l’espai i ara al darrere d’un programa d’una futura plantada de garrovers que el millori encara més. “Sabem que la Unió Europea exigeix a Aena que part del consum energètic que fa sigui sostenible, volen complir el cup muntant les plaques aquí tot i que tenen moltíssimes teulades a Son Sant Joan”, conclou Gomáriz en referència al pla de la companyia estatal de generar amb energia verda l’equivalent al 40% de l’electricitat que consumeix Son Sant Joan.
L’Ajuntament de Marratxí no ho sabia
MÉS per Marratxí, que forma part del Govern municipal, ha presentat al·legacions al projecte d’instal·lació del camp de plaques fotovoltaiques a Son Bonet. En la línia del veïnat Gomáriz, no entén perquè la instal·lació s’ha de fer justament al solar que empren els veïnats i no a altres punts de Son Bonet, o a Son Sant Joan mateix. “Demanam que es replantegi el projecte i es canvií d’ubicació. Son Bonet té moltíssim d’espai per poder-ho fer i, evidentment, molt més adequat és Son Sant Joan perquè pots fer l’autoconsum al mateix aeroport”, explica Joan Francesc Canyelles, coordinador de l’agrupació local ecosobiranista i primer tinent de batle del municipi. Afegeix Canyelles que el consistori s’ha temut del projecte per la publicació als mitjans de comunicació d’unes declaracions al respecte del director d’Aena a Palma, Tomás Melgar.
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui