El Consell de Mallorca crea una línia de subvencions a ONG per ajudar-les a sortir-ne
Els pobles no s’escapen d’aquesta problemàtica. Des del gener, l’ONG Metges del Món ha atès 250 dones en situació de prostitució a la Part Forana de Mallorca. Així ho ha confirmat Judit Casas, coordinadora de projectes de Metges del Món a les Balears. Segons les entitats que atenen aquestes dones, el perfil de dona que exerceix la prostitució és el d’una dona migrant, sense papers ni accés al servei de Salut i que moltes vegades ha arribat a les Illes “enganada”.
Fins ara les ONG no disposaven de cap programa específic per donar-los suport i les víctimes s’havien de desplaçar fins a Palma. Ara el Consell de Mallorca ha creat una línia d’ajudes específica dotada amb 100.000 euros. El conseller insular de Presidència, Toni Fuster, ha dit que l’objectiu és poder treure la convocatòria de manera anual.
Passat l’estiu es constituirà una taula de coordinació insular amb totes les entitats per fer un estudi de la situació de la prostitució a la Part Forana i tenir-ne una radiografia completa.
Segons fonts oficials, es descarta que el cos trobat pels tripulants d'una embarcació estigui relacionat amb aquest cas i l'operatiu continua activat per cercar la dona