Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'any passat hi va haver 52 infraccions penals per cada 1.000 habitants mentre que l'any 2019 varen ser 67
Imatge d'arxiu.
189La taxa de criminalitat a les Balears durant l’any 2021 ha minvat si la comparam amb la del 2019, l’any d’abans de la pandèmia. Segons xifres del Ministeri de l’Interior, l’any passat hi va haver 52 infraccions penals per cada 1.000 habitants. Mentre que l’any 2019, varen ser 67. Aquesta xifra, però, a l’àmbit estatal és inferior. En concret és de poc més de 41 infraccions per cada 1.000 habitants.

Per illes, Mallorca, a causa del seu major pes demogràfic, té una taxa molt semblant a la mitjana balear. Arrodonint és de 53 infraccions penals per cada 1.000 habitants. L’illa amb una major taxa de criminalitat és Eivissa, amb poc més de 58 infraccions. Darrere s’hi troba Formentera, amb poc més de 44 infraccions. I l’illa amb una taxa de criminalitat més baixa és Menorca amb 36 infraccions.

Però, els delictes que més han crescut són els que van en contra la llibertat sexual. Han augmentat un 50 per cent i n’hi ha hagut més de 750 infraccions penals. En xifres totals, però, dels més de 60.000 delictes, gairebé la meitat es corresponen amb furts, robatoris o sostraccions de cotxes.

Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte