Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La pandèmia a Espanya no està controlada, ja que la taxa de casos positius supera el 5%
La pandèmia de coronavirus a Espanya no està controlada. La taxa de casos positius actual supera el 5 per cent, xifra que l’OMS fixa com un dels criteris per valorar si hi ha o no un control real dels contagis. En les darreres 24 hores, hi ha hagut 1.418 nous casos positius i cinc morts, i a Catalunya, una nina d’11 anys, que havia donat positiu en covid-19, ha mort avui a un hospital de Tarragona.
La menor ha arribat a l’Hospital Joan XXIII d’un altre centre sanitari per una complicació en el seu estat de salut i, segons fonts hospitalàries, no tenia patologies prèvies conegudes. Tot i això, afirmen, encara no es pot saber si el virus és la causa de la mort. Segons les primeres hipòtesis, la petita podria haver patit una síndrome similar al de Kawasaki i que els investigadors relacionen amb la pandèmia del coronavirus.
El balanç de Sanitat en les darreres 24 hores deixa una xifra de 1.418 contagis i cinc morts. A hores d’ara, a Espanya continuen actius 675 brots de coronavirus dels 950 detectats des del final de l’estat d’alarma i prop de 29.000 morts i més de 326.000 contagiats fins al moment.
Aquestes dades han fet que la taxa de positivitat continuï creixent i faci 3 setmanes que es troba per damunt del 5%, el límit que l’OMS fixa com un dels criteris per a valorar que la pandèmia està controlada. Espanya ja ha superat el 6 per cent, i això significa que encara no es pot parlar d’un control dels contagis, tot i la baixada registrada a dues de les comunitats amb més focus actius: Aragó i Catalunya. Al mateix temps, a Madrid la tendència de nous casos de covid-19 augmenta en els darrers dies.
167 països restringeixen l’entrada de viatgers d’Espanya
El Ministeri de Sanitat ha registrat des de divendres més de 8.600 casos positius
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol