El barceloní tenia molta vinculació amb Mallorca i així es reflecteix en la seva darrera pel·lícula, el musical 'Be happy'
Imatge d'arxiu. / EUROPA PRESS
48Ha mort a 78 anys el director de cine i teatre, guionista, productor i empresari cinematogràfic Ventura Pons. El barceloní tenia molta vinculació amb Mallorca i així es reflecteix en la seva darrera pel·lícula, el musical ‘Be happy‘, que es va rodar, entre altres indrets a Valldemossa i Calvià, amb un equip molt internacional on apareixien també Vicky Peña i el tenor mallorquí Toni Vallès.
Va dedicar tota la vida al cinema des de tots els àmbits, una vocació incombustible que el va dur a fer fins a 33 pel·lícules en poc més de 40 anys de trajectòria, tenint en compte que no va debutar fins que en tenia 32. Pons ha estat un dels directors més prolífics d’Europa a les últimes dècades i, de llarg, qui ha rodat més pel·lícules en català.
Gran melòman, Pons va establir relació també amb Maria del Mar Bonet, per a qui va enregistrar un petit documental dins el programa ‘Autor per Autor’ de la SGAE, en el qual la cantant interpreta tonades populars mallorquines. Pons va tenir una relació important amb Mallorca, de fet estiuejava molts anys a Canyamel. I l’illa va ser l’escenari d’alguns dels rodatges de la seva darrera etapa.
Pons també va ser un referent i pioner en la temàtica LGTBI. De fet, el seu primer film va ser el documental dedicat a Ocaña, l’any 1977, i que fou seleccionada per competir al Festival de Cannes. Va dirigir, entre d’altres, pel·lícules com ‘Actrius’, ‘Carícies’, ‘Amic/Amat’, ‘El perquè de tot plegat’ i ‘Anita no perd el tren’. Va ser vicepresident de l’Acadèmia del Cinema, va estar nominat quatre vegades als Goya i va rebre el premi Gaudí d’Honor l’any 2015.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases
La Guàrdia Civil investiga l'atac a set autobusos, d'una de les empreses concessionàries, que han patit danys amb diversos vidres romputs