L’Orquestra Simfònica de les Balears publicarà, a través de les seves xarxes socials, vídeos per a donar a conèixer als músics i instruments durant els dies de confinament pel coronavirus.
Segons ha informat la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat en un comunicat, es tracta de petits fragments “per a continuar connectats amb el públic”, ja que de moment totes les actuacions de la Simfònica estaran suspeses fins com a mínim el 7 d’abril.
D’altra banda, la biblioteca Can Sales de Palma ha posat en marxa ‘Microrelat en quarantena’, una iniciativa per a fomentar l’escriptura i la lectura durant el temps que la biblioteca romangui tancada. Per a això s’ha demanat als usuaris que escriguin un text d’un màxim de 150 paraules de qualsevol gènere relacionat amb el moment actual.
Els participants hauran de penjar el relat en el seu compte de Facebook esmentant la biblioteca i també l’etiqueta de la iniciativa: #microrelatenquarentena.
Però no són les úniques propostes culturals mentre passam els dies confinats a casa:
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular