Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Han nascut en una incubadora i ara s'espera que descloguin els ous que es van dipositar a Sa Mesquida
La Tortuga Babaua nidifica habitualment al Mediterrani oriental, però el canvi climàtic està provocant modificacions del seu comportament. Per exemple, enguany ja hi ha hagut diverses postes a Balears i la costa del llevant peninsular.
A Menorca ja han nascut nou de les cries de la primera posta que hi ha hagut mai a l’Illa, que es va produir fa cinquanta dies a la platja de Punta Prima, a Sant Lluís. Han nascut a la incubadora, però ara s’està en espera que descloguin els ous que hi ha al niu de la platja de Sa Mesquida, a Maó. Per protegir-los un grup de voluntaris els vigilen 24 hores al dia.
Un cop nascudes, traslladaran les cries cap a diversos centres de recuperació, ja que si les amollessin ara, només en sobreviurien un 10%. La seva reintroducció es començarà a programar d’aquí a un any quan pesin entre un quilo i mig i dos.
A més del fet que cada cop hi ha més tortugues marines que fan la seva posta a la Mediterrània Occidental, també augmenta de forma significativa el nombre d’exemplars adults ferits que han arribat a Menorca. L’any passat en van ser dos i aquest un total de vuit.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores