El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha afirmat aquest dijous que Israel no s’annexionarà la Franja de Gaza, però prendrà el control de l’enclavament palestí “per seguretat”. També ha dit que cedirà més tard la seva administració, ara en mans del Moviment de Resistència Islàmica (Hamas), a un govern de transició liderat per forces àrabs.
“Tenim la intenció de fer-ho per garantir la nostra seguretat, expulsar Hamas d’allà, permetre l’alliberament de la població a Gaza i passar (el seu govern) a un govern civil (sense la milícia islamista)”, ha ressaltat en una entrevista amb la cadena de televisió estatunidenca Fox News.
Bona vida
En aquest sentit, Netanyahu ha insistit que Israel no es vol annexionar l’enclavament, sinó que vol “un perímetre de seguretat“. “Volem lliurar-ho a forces àrabs que el governin de forma adequada sense amenaçar-nos i donant als gazians una bona vida”, ha argumentat davant les preguntes del periodista Bill Hemmer.
En les darreres hores, ha crescut la tensió dins de la cúpula militar davant la possibilitat que Netanyahu anunciï durant una reunió del seu gabinet un possible pla per ocupar totalmentGaza, una mesura rebutjada pel cap de l’Exèrcit, Eyal Zamir, a causa de la situació dels ostatges que encara estan segrestats.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos