Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
La Delegada del Govern crida a la prudència sobre l'increment migratori i l'eventual falta d'espai d'acollida temporal
/EFE
132Les circumstàncies del món actual canvien molt ràpidament i això també afecta els fluxos migratoris que, en el cas de l’arribada de ciutadans argelians a les Balears, s’ha d’esperar que puguin minvar fruit de les relacions diplomàtiques entre Espanya i Argèlia (el president Pedro Sánchez visità el país la setmana passada i hi abordà la qüestió de la lluita contra les màfies de tràfic de persones). Aquest és l’argument que ha donat la delegada del Govern Central a les Illes Balears, Aina Calvo, per demanar prudència a l’hora d’anticipar un desbordament de la capacitat d’acollida temporal dels inmigrants arribats en pastera abans de ser traslladats a un centre de trànsit d’inmigrants a la península (CETI) si continua creixent-ne el fluxe d’arribada a les illes.
“No es pot anticipar quina serà l’evolució de la inmigració fora de les vies legals d’entrada a Espanya”, ha dit Calvo en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio al respecte de les darreres arribades de ciutadans argelians a Mallorca, Eivissa i Formentera. Enguany, n’han arribat gairebé el doble que l’any passat i aquest estiu coincidint amb una altra remesa de nouvinguts i aprofitant que no hi havia activitat de creuers al port de Palma, es va habilitar una carpa a l’estació marítima per donar-lis cabuda. Amb vistes a on encabir-los l’estiu que ve, si ja hi torna a haver activitat creuerística, “es planificarà aquest hivern”, ha assenyalat la delegada.
La política socialista ha insistit en el fet que els migrants arriben a la comunitat balear en una situació de trànsit cap a la Península i Europa i que hi ha “consens” entre l’administració autonòmica i central per a què continui sent així en relació a la possibilitat de reclamar la creació d’un centre d’acollida a llarg termini a les Balears. Tantmateix, ha afegit, el de la inmigració és una fenòmen global que requereix de la col·laboració dels països europeus.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat