A partir d’avui, tots els viatgers que arribin a Noruega procedents d’Espanya han de fer quarantena. El sector turístic viu amb preocupació la possibilitat que més estats europeus apliquin mesures semblants davant l’increment de contagis al nostre país. De moment, França ja recomana evitar viatjar a Catalunya. Allà, la Generalitat acaba de notificar quasi 1.500 nous casos de coronavirus.
França és el primer mercat emissor de turisme internacional a Catalunya. Ara, el sector trontolla a indrets com la Costa Brava i la Costa Daurada: el primer ministre gal ha recomanat no viatjar a tota la comunitat autònoma.
La Generalitat ja tem una onada de cancel·lacions. “És un cop molt dur”, ha dit Àngels Chacón, consellera d’Empresa. A les mesures preses fins ara a Catalunya, ara s’hi ha afegit el tancament de totes les discoteques, sales de ball i sales de festa de la comunitat.
En una temporada turística més fràgil que mai, ara preocupa que les recomanacions de no viatjar a Espanya s’estenguin a altres països. Recomanacions o, fins i tot, mesures més dràstiques.
Bèlgica ha prohibit els viatges no essencials a Osca i Lleida, i Noruega ja obliga, des d’avui, a fer 10 dies de quarantena a tots els viatgers procedents d’Espanya.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina