El Ministeri no ha volgut revelar noms de les companyies, però segons FACUA n'esmenta fins a 16 d'investigades, d'entre les quals Iberia, Easyjet o Air Europa
Imatge d'arxiu. / EUROPA PRESS
101Nou expedient del Ministeri de Consum a diverses aerolínies; en aquest cas, per no tenir un telèfon gratuït d’atenció al client. La Llei General de Defensa dels Consumidors i Usuaris, modificada aquesta legislatura passada per protegir les persones més vulnerables, estableix que el transport aeri és un servei bàsic d’interès general i, per tant, les empreses que donen aquest servei estan obligades a disposar d’un telèfon gratuït d’atenció al consumidor. Els telèfons gratuïts són els que comencen per 800 o 900, i moltes vegades contactar-hi és una loteria.
El Ministeri no ha volgut revelar noms de les companyies afectades, però, segons FACUA, n’esmenta fins a 16 d’investigades, d’entre les quals Iberia, Easyjet o Air Europa. No es coneix el resultat de la denúncia interposada per la plataforma de consumidors ni la quantitat de la multa. Tot i així, les sancions previstes per a aquestes infraccions són multes d’entre 150 i 10.000 euros, si són lleus, i d’entre els 10.001 i els 100.000 euros, si són greus. En cas que el benefici il·lícit obtingut superi aquestes quantitats, les infraccions lleus podrien suposar entre dues i quatre vegades el valor d’aquest benefici. En el cas de les greus, entre quatre i sis vegades.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes