Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Durant el segon trimestre els preus han augmentat un 5,7% anual
122
Des del tercer trimestre del 2007, l’índex de preus de l’habitatge a les Illes no havia assolit unes xifres tan altes segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística. Un record que coincideix amb la proliferació d’anuncis d’infrahabitatges i amb l’augment de les promocions de luxe destinades només als inversors estrangers d’alt poder adquisitiu. Els preus han pujat un 5,7 per cent en el segon trimestre d’enguany en comparació a l’any passat. Una pujada només superada per les Illes Canàries. En el cas d’habitatges nous, els preus a les Illes han augmentat un 9,5% i els de segona mà un 5,6% més. Comparat amb el primer trimestre de l’any, les Illes han liderat la pujada a tot l’estat amb un 4%. En el conjunt de l’estat, els preus han crescut un 3,3%, la meitat que a les Illes.

Infrahabitatges
Aquesta pujada de preus històrica coincideix amb la denúncia de 7 infrahabitatges en venda i lloguer a Palma en portals immobiliaris que ha realitzat l’Ajuntament. Uns pisos que no tenen cèdula d’habitabilitat per no complir amb el requisit d’un espai de 26 metres quadrats útils com a mínim, ni tampoc amb condicions de llum. Per exemple: Solvia, del Banc Sabadell, ofereix un pis de 18 metres quadrats a un preu de 480 euros mensuals.
Promocions només per estrangers d’alt poder adquisitiu
La foto de l’estat actual del mercat immobiliari a les Illes es completa amb l’alta demanda per part dels estrangers. I és que més de la meitat de les promocions que es fan a les Balears ja estan destinades a aquest mercat, segons dades dels promotors. Les Balears és la comunitat amb més percentatge de compra per part d’estrangers, un 30%, una proporció que ha crescut 8 punts respecte de 2019. ABINI, l’associació d’immobiliàries enfocades al mercat estranger preveu un any rècord, amb un creixement de vendes d’entre el 30% i el 50%.
Més informació:
Així són els infrahabitatges denunciats a Palma: minipisos de Solvia de 18 m² per 480 euros
La resignació: “Estam pagant 515 euros per un apartament minúscul i ens sentim privilegiats”
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
Centenars de persones s'han llençat al carrer per celebrar les rues
Això haurà de servir als jutges per aclarir si hi va haver negligència mèdica, tal com denuncia la mare