Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Les famílies interessades podran accedir-hi per derivació dels serveis socials municipals o a través dels serveis educatius i sanitaris
El Consell de Mallorca posa en marxa el nou servei assistencial integral domiciliari per a infants amb discapacitat intel·lectual i alteracions de conducta (SAI-DIC). Una iniciativa pionera a Espanya que té l’objectiu d’alleugerir la càrrega de les famílies. Està adreçat a infants d’entre 7 i 12 anys. El servei comença amb 100 places disponibles per a tota l’illa. La gestió correspon a l’IMAS, a través de la direcció insular de Persones amb Discapacitat. Les famílies interessades podran accedir-hi per derivació dels serveis socials municipals o a través dels serveis educatius i sanitaris que detectin la necessitat d’una intervenció especialitzada a domicili. S’hi dedicarà un pressupost de 2 milions d’euros en dos anys.
El SAI-DIC compta amb un equip multidisciplinari format per psicòlegs, educadors socials, terapeutes ocupacionals, mestres i altres perfils especialitzats. Cada cas disposarà d’un pla d’intervenció individualitzat, adaptat a les necessitats específiques de l’infant o jove i de la seva família.
Les intervencions dels professionals que integren el SAI-DIC inclouen l’acompanyament directe a l’infant per millorar l’autonomia, la reducció de la freqüència i intensitat de les conductes disruptives, i el treball amb les famílies per dotar-les d’eines que permetin redirigir comportaments i reforçar la convivència. Tot plegat es fa de manera coordinada amb educació, serveis socials i salut, amb l’objectiu de donar una resposta integral i coherent.
“Quan l’ajuda arriba a casa, tot canvia”
Amb la posada en funcionament del SAI-DIC, el Consell de Mallorca consolida la seva aposta per l’atenció domiciliària com a model de futur més proper, humà i respectuós amb l’entorn familiar de les persones. Una línia d’actuació que es concreta també amb l’ampliació del Servei d’Atenció Integral a Domicili (SAID), que ha passat de 13.000 hores mensuals d’atenció fins a 18.400 i que també s’ofereix els caps de setmana i festius.
En aquest context, s’ha presentat també la campanya institucional «Quan l’ajuda arriba a casa, tot canvia», que vol posar en relleu el valor de l’atenció domiciliària com a eina clau per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat o dependència i de les seves famílies.

Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució