Cada dia es recullen 500 quilos de residus al carrer central d'oci de Magaluf
500 quilos és la quantitat de residus que recullen, cada dia, els operaris de la neteja a Punta Balena, al municipi de Calvià. I això ha fet que l’Ajuntament busqui alternatives per evitar la brutor al carrer. A partir d’ara els establiments seran responsables de tot el que s’acumuli al voltant dels seus locals. Si no ho fan, seran sancionats.
Passades les vuit del matí, els operaris de neteja de l’Ajuntament de Calvià encara retiren la brutor que ha deixat la nit a Punta Balena. Tassons, restes de menjar o d’alcohol són algunes de les coses que s’hi troben. Moltes al voltant dels establiments de menjar per endur. També d’alguns establiments d’oci. Alguns operaris de neteja es queixen que alguns establiments tiren la brutor de les seves terrasses al carrer.
Des de l’abril, el nou decret d’ordenança municipal de residus de Calvià obliga els establiments de Punta Balena a fer-se càrrec de la brutor en una àrea d’influència de 50 metres al voltant del seus locals. Després de dues setmanes de campanya informativa, a partir d’aquest cap de setmana es començarà a sancionar els establiments que incompleixin la normativa. Les multes van dels 300 als 9 mil euros.
Una part del complex està ocupat i l'altra es prepara per començar la temporada turística
La víctima ha patit un accident amb una retroexcavadora