Oriol Lafau renuncia a ser membre de la llista d’Armengol per a les eleccions
En les darreres hores, diferents informacions publicades sobre Lafau han topat amb les declaracions que va fer la consellera socialista Mercedes Garrido en contra de la gestació subrogada
Imatge d'arxiu.
185
El coordinador autonòmic de Salut Mental, Oriol Lafau, ha renunciat a formar part de la llista de la secretària general del PSIB-PSOE, Francina Armengol, per a les pròximes eleccions del 28 de maig per “motius personals”, segons ha enviat un comunicat el partit socialista.
En les darreres hores, diferents informacions publicades sobre Lafau han topat amb les declaracions que va fer la consellera socialista Mercedes Garrido en contra de la gestació subrogada: “Això és violència i explotació contra les dones”.
Garrido escrivia així al seu compte de Twitter per carregar contra una informació sobre que el PP planteja legalitzar aquesta pràctica a Espanya. I és que la maternitat subrogada ha tornat a ser un debat polèmic arran la publicació d’unes imatges en què la famosa televisiva Ana Obregón ha estat mare per aquesta pràctica reproductiva, il·legal a Espanya.
El govern espanyol també rebutja aquesta pràctica. Així ho van afirmar les ministres Irene Montero i Maria Jesús Montero aquest dimecres als corredors del Congrés.
Lafau ocupava el número 6 i era un dels noms independents que Francina Armengol presentava per a la seva llista al Parlament per a les pròximes eleccions. Ara, aquest sisè lloc serà ocupat pel periodista Quim Torres, que la integrava com a vuitè.
En el comunicat, el PSIB-PSOE ha volgut manifestar “el respecte pels motius de la seva decisió, al mateix que refermar el seu compromís perquè l’estratègia de prevenció i atenció a la salut mental esdevinguin durant la pròxima legislatura un dels eixos de la política sanitària a Balears, tal com es va acordar a la Conferència Política celebrada el cap de setmana passat”.
La consellera Gómez evita opinar sobre la gestació subrogada: “No faré valoracions de la vida privada de famosos”
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
espanya
No s'han perdut la cita la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el batle de Palma, Jaime Martínez, a més de regidors i altres representants polítics dels partits del PP i Vox
Això després de rebutjar el recurs que presentà l’Ajuntament contra la decisió cautelar del TSJIB per la denúncia de 22 empresaris contra la conversió en zona de vianants d’aquesta plaça
Hi participen Alex Losa, Lady Gosya, Isaac Indart i Freenipples al costat dels internacionals Rudimenta i John Newman