Logo IB3N
X

Palma implantarà el pagament per generació de fems el 2024

S'identifica els ciutadans que reciclen a través de contenidors intel·ligents per fer-los descomptes en la tarifa

23/11/2022

Palma implantarà el pagament per generació de fems el 2024

272

El sistema de pagament per generació aprofita la tecnologia dels contenidors intel·ligents per identificar-ne els usuaris. D’aquesta manera, els ajuntaments poden saber qui utilitza els contenidors de reciclatge i bonificar la seva tarifa. A Palma, els contenidors d’orgànica ja funcionen amb targeta, però la tarifa no s’havia modificat.

Un canvi que preveuen implantar d’aquí a 2 anys. Ho ha explicat el president d’EMAYA, Ramon Perpinyà, en la segona jornada del Congrés d’Anepma, l’Associació Nacional d’Empreses Públiques de Medi Ambient, que se celebra aquests dies a Palma.

Al Congrés, s’han explicat les experiències de municipis de Catalunya i Madrid, on aquest sistema ja dona bons resultats. A les Illes, progressivament tots els ajuntaments hauran d’avançar cap a aquest model. Així ho estableix la Llei balear de residus.

A Manacor, que va implantar aquest sistema fa dos anys, el volum de reciclatge ha augmentat del 13 al 30 %.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella