Palma pot construir 29.000 habitatges més en 438 hectàrees
Cala Major tendrà una nova urbanització d'unifamiliars prevista en el Planejament General fa 20 anys
203
La societat limitada Plus Aragón ha presentat el projecte per urbanitzar les parcel·les situades al final del carrer de Joan Saridakis, a Palma. Dues hectàrees i mitja de pinar i garriga en sòl urbà residencial on es poden construir un màxim de 52 habitatges unifamiliars de dues plantes per a unes 156 persones. S’hi ha d’obrir un vial i instal·lar-hi tots els serveis bàsics: aigua, clavegueram, energia i telecomunicacions. No es preveu la cessió de zones verdes. Es demoliran les dues cases abandonades i murs de pedra sense catalogar que hi ha actualment a la zona.
Molt a prop, el mes passat, l’Ajuntament de Palma va desclassificar 16.000 metres quadrats del bosc de Can Tàpera. Un cas que no és repetible, segons el Consistori, perquè podrien enfrontar-se a una indemnització milionària per vulnerar els drets urbanístics que té adquirits el propietari.
Els veïnats aposten per no desenvolupar sòl edificable sense serveis
Els veïnats creuen que Cala Major és una zona en declivi i que abans de desenvolupar sòl vacant sense infraestructures, es podria apostar per reformar l’edifici Pullman o destinar-ne d’altres com l’antic Hotel Ferrari a habitatges de lloguer social.
Palma, actualment, té 438 hectàrees de sòl edificable on es podrien construir 29 mil habitatges per a una població de 75 mil persones més. Terraferida ha demanat la desclassificació de Son Gual, Son Bordoi, Pontiró i ses Fontanelles 210 hectàrees de sòls urbanitzables.
Fins al mes de setembre de 2018, el nombre de projectes visats per a ús residencial a Palma foren 857, el període més actiu des de 2009. L’any en què més projectes es visaren va ser l’any anterior a la crisi, el 2007, amb 4.400 projectes. Xifra només superada a l’any 2000 amb 4.800 projectes visats.
Habitatges de nova planta
Pel que fa als habitatges de nova planta, l’Institut Balear d’Estadística IBESTAT encara no ha donat dades dels darrers dos anys, però des de l’any 2000 fins a 2016 es varen construir a Ciutat 26.227 habitatges de nova planta. El període de major activitat foren els anys 2000 i 2001. En aquests dos anys, sumaren 10.037 cases noves. Després d’un període irregular, l’any abans d’esclatar la bombolla, el 2007, la construcció d’habitatges es dispara fins als 3.700. A partir de 2008-2009 la tendència sempre ha estat a la baixa, per davall la barrera de les 300 residències.
L’Ajuntament de Palma anuncia la protecció definitiva del bosc de Can Tàpera
Ajuntaments de Mallorca es neguen a decréixer
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
espanya
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
cultura
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui
societat
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar