Els detinguts a l'operació duta a terme a Tarragona i Barcelona seran posats a disposició d'un jutge a Catalunya, mentre que alguns altres ja han quedat en llibertat
Una vintena de detinguts de l’operació antidroga desenvolupada per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil aquesta setmana a Mallorca i Catalunya han passat a disposició judicial aquest dijous a Palma, concretament als jutjats de l’avinguda d’Alemanya.
L’operació va servir per desmantellar la major organització criminal d’introducció de cocaïna a les Illes. Aquests detinguts només són dels arrestos fets a Mallorca, entre els quals hi ha “El Ove”, “La Pipi” i “El Arnido”, tres històrics narcotraficants, tots en crida i cerca. També han passat davant del jutge diferents integrants del clan de “Los Bizcos” i d'”El Seco”.
De les 20 persones detingudes que avui han passat a disposició judicial, 13 han estat conduïdes fins als jutjats per la Policia Nacional i altres 7, per la Guàrdia Civil. Altres detinguts seran posats a la disposició del jutge a Catalunya, ja que l’operació va incloure actuacions a Barcelona i Tarragona, mentre que alguns altres van quedar en llibertat.
A l’operació, que va suposar un ampli desplegament d’unitats de tots dos cossos policials, amb mitjans aeris i guies canins i més de 400 agents, han estat detingudes, en total, 62 persones, i s’han confiscat doblers i substàncies estupefaents, en concret més de 50 quilos de cocaïna. La causa està declarada secreta.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues