L'ancià ha explicat que va sentir pànic i va disparar l'escopeta, mentre que el jove ha dit que el seu germà no va atacar Rigo abans del tir mortal
Pau Rigo, l’home de 83 anys acusat de matar un lladre que intentava robar a ca seva a Porreres, ha declarat dimarts a l’audiència provincial que va fer el que havia de fer i que no tenia cap altra sortida. El germà de la víctima, implicat també en el robatori, ha testificat que el seu germà no el va colpejar abans que el jubilat li disparàs amb una escopeta.
Mauricio Escobar, el germà de Fredy Escobar, va morir durant el robatori a la finca de Pau Rigo, a Porreres. Fredy ha explicat com els altres dos acusats els van reclutar per cometre l’assalt i també que els van proporcionar el material per executar l’acció. També ha dit que el seu germà “no va colpejar ni atacar” el propietari de la casa abans que aquest li disparàs amb una escopeta.
Sense sortida
L’home acusat de matar el lladre ha explicat que va “entrar en pànic” i va haver de defensar-se amb l’arma, però ha insistit que no volia matar ningú. Ha assegurat que els assaltants van posar-se “nirviosos i molt violents” quan van adonar-se que a la caixa forta no hi havia tants doblers com esperaven trobar. “Jo vaig fer el que havia de fer, perquè no hi havia una altra sortida”, ha dit.
Rigo, de 83 anys, també ha dit que tenia por perquè tres mesos abans ja li havien robat amb el mateix procediment i l’havien deixat tancat i fermat amb la seva dona. El judici continuarà dimecres.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella