La compareixença podria ser el dimecres 24 de juny, en el darrer ple de la Cambra abans que acabi el període ordinari de sessions
El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha demanat comparèixer davant el ple del Congrés per informar sobre la situació política després de les últimes investigacions judicials relacionades amb el PSOE.
L’Executiu ha cursat aquesta petició de compareixença després que, tant des de l’oposició com dels seus socis, s’han demanat explicacions per aquests assumptes, l’últim d’ells el requeriment d’informació relatiu al cas de l’exmilitant del PSOE Leire Díez.
La compareixença ha estat sol·licitada per a informar, a més de la situació política després d’aquests casos, per a donar compte de la reunió del Consell Europeu, que se celebrarà a Brussel·les els dies 18 i 19 de juny. Per tant, el que és previsible és que la compareixença de Sánchez davant el Congrés sigui la setmana següent, i en concret el dimecres 24 de juny, en el darrer ple de la Cambra abans que acabi el període ordinari de sessions.
A més de la petició del mateix Sánchez, també han registrat una sol·licitud conjunta per a aquesta compareixença ERC, Podem, BNG i Compromís.
A conseqüència de les decisions judicials que han afectat en els darrers dies tant l’expresident del Govern José Luis Rodríguez Zapatero com el PSOE pel cas Leire, s’han succeït per part del PP i de socis d’investidura les peticions d’explicacions i també de convocatòria anticipada d’eleccions. Una possibilitat que Sánchez rebutjà aquest dimecres en roda de premsa a Roma en la qual va garantir la plena col·laboració del partit amb la Justícia.
Aquest dijous, el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha denunciat que existeixen “maneres” i “mètodes no democràtics” que s’estan utilitzant per intentar derrocar el Govern, i ha assegurat que el PSOE no tolerarà ni consentirà aquestes pràctiques ni es doblegarà davant els intents de “pertorbar la democràcia” amb mètodes que van contra ella.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'han hagut de traslladar a Son Espases en helicòpter a causa de la gravetat prevista de les ferides
L'Institut d'Estudis Baleàrics crea 35 adhesius per xatejar amb l'objectiu de fomentar la llengua entre els joves
S’han decomissat més de mig miler de plantes de marihuana