X

Sa Pobla elegeix Pep Cirer, clamater de les festes de Sant Antoni 2026

"Tenim una festa molt genuïna i trob que s'ha de continuar lluitant perquè, culturalment, els poblers la puguem viure molts d'anys"

08/01/2026

Sa Pobla elegeix Pep Cirer, clamater de les festes de Sant Antoni 2026

125

Sa Pobla ha decidit aquest dimecres que Pep Cirer Company serà el clamater de les festes de Sant Antoni 2026. Per a ell, aquest nomenament li suposa com “una llosa al damunt. És tot el pes d’una cultura de més de 700 anys i que representa l’esperit del que són les festes antonianes de sa Pobla. Tenim una festa molt genuïna i trob que s’ha de continuar lluitant perquè, culturalment, els poblers la puguem viure molts d’anys”, ha dit Cirer a IB3 Notícies.

Amb aquest acte, sa Pobla ha encetat les festes de Sant Antoni, que s’allargaran fins al 24 de gener. Després de l’elecció del clamater, s’ha produït l’encesa del primer fogueró. Aquest matí, però, s’ha fet la presentació oficial del programa i del cartell d’enguany, que és obra de Joan Perelló. Un cartell que ha estat escollit d’entre 33 propostes finalistes. L’autor ha donat els 500 euros del premi a la investigació d’una cura per a la mutació genètica que pateix el jove pobler Oriol Campaner.

Durant l’acte, també s’ha presentat la restauració dels caparrots de la colla Es Grif, que han sortit a l’horabaixa en una cercavila. Després, s’ha fet el sorteig dels sis nous dimonis i l’elecció del clamater 2026, figura elegida cada any entre l’Obreria de Sant Antoni, el rector i el batle del municipi. En acabar, s’ha encès el primer fogueró i s’ha fet una glosada popular.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT