Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Consideren que facilitar-los la devolució de l'IVA quan siguin extracomunitaris serà un bon reclam comercial
De gener a octubre mig milió de passatgers han arribat a Menorca des del Regne Unit, segons les dades publicades aquest dimarts per AENA. A partir d’aquesta realitat, PIME Menorca considera que quan es faci efectiu el Brèxit s’obrirà una opció per millorar les vendes dels comerços. Es tractaria d’aprofitar el fet que quan Gran Bretanya surti de la Unió Europea els britànics es podran beneficiar del dret que se’ls torni l’IVA de tot allò que comprin a la Unió Europea; el que es coneix comercialment com a Tax Free.
El Tax Free, o lliure d’impostos, és una pràctica comercial especialment estesa a les grans ciutats i destinacions amb un important volum de turistes extracomunitaris . Amb l’objectiu d’impulsar-la a Menorca la patronal de la Petita i Mitjana Empresa ofereix una sessió informativa aquest dimarts a les 20.15 a la seu de Maó i dijous dia 14 a la de Ciutadella a les 15.45. Els seus responsables també tenen intenció de repetir aquesta jornada durant la primavera.
La implantació del Tax Free, que els comerços tramiten per via telemàtica, podria beneficiar especialment els negocis de productes de qualitat i de luxe (ja que per poder obtenir la devolució de l’IVA el turista ha de declarar la compra a la duana en sortir de la Unió Europea), encara que tots s’hi poden afegir.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
La Fundació Asnimo organitza cada any un mercadet per a les famílies dels 600 usuaris que en formen part