Envestida d’un bus de l’EMT de Palma contra un taxi
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
L’entitat anuncia que s'aboca a la legislatura més decebedora quant als drets dels catalanoparlants
El portaveu de la Plataforma per la Llengua, Ivan Solivellas, als estudis d'IB3 Ràdio
137La Plataforma per la Llengua recorrerà als tribunals del contenciós administratiu si s’acaba aprovant l’exempció del català als professionals sanitaris en el procés d’estabilització de personal i ha animat Més per Mallorca a continuar “exercint pressió interna” al si del Govern. L’entitat ha lamentat que si es consuma aquesta possibilitat l’actual legislatura serà la més decebedora quant als drets dels catalanoparlants.
“Els professionals sanitaris han de poder entendre els pacients i això implica que han de complir el requisit… Una cosa ve darrere l’altra, si no es demana el requisit es fa una concessió en contra dels drets lingüístics de la població”, explica el seu portaveu, Iván Solivellas, que considera que la viabilitat del recurs quedà emparada per aquest fet.
“El català és una llengua minoritzada, però no podem dir que és feble obviant aspectes concrets i diferents situacions, no és el mateix la situació sociolingüística de Menorca que la d’Eivissa, o la de Palma que la de Vilafranca“, afegeix Solivellas que reclama a l’executiu treballar pel futur de la pervivència de l’ús del català a les Illes. “No veig un perill d’extinció a deu o vint anys vista, però no puc assegurar que n’hi hagi d’aquí a 50 o 100 anys”, conclou aquest expert universitari en legislació i drets lingüístics quant a la llengua catalana.
Plataforma per la Llengua ha recordat que gràcies a la mobilització social i la pressió mediàtica es va aconseguir que la Llei d’Educació, aprovada el febrer de l’any passat, mantingués el català com a única llengua vehicular de l’ensenyament.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes