Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

El sector encara Fitur amb el mercat nacional en tercera posició i amb l'esperança que la pandèmia no es descontroli
Aquest dimecres comença a Madrid la fira turística Fitur, la primera presencial d’ençà que començà la pandèmia, i els hotelers de la Platja de Palma hi acudeixien amb l’objectiu de repetir, almanco, la xifra de visitants espanyols de la temporada passada. “Al 2021, el mercat nacional es va col·locar en tercera posició, una xifra mai vista. Tan de bo tornin”, ha desitjat la presidenta de l’Associació Hotelera de la zona, Isabel Vidal, en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.
“Com arrancarà la temporada i si es retardarà o no dependrà molt de les restriccions i de com evolucionin els contagis. Hi ha molta incertesa”, ha manifestat Vidal, qui ha explicat que, en aquests moments, hi ha 16 hotels oberts a la Platja de Palma. “La nostra previsió és que aquesta xifra es dupliqui al febrer, per començar març amb aquesta dada i encarar així la Setmana Santa“, ha dit.
Respecte de la nova llei turística presentada pel Govern i que ara s’ha de tramitar al Parlament, la presidenta dels hotelers s’ha mostrat molt prudent. “N’hem de llegir primer la lletra petita per veure si ens costarà o no adaptar-nos”. Vidal sí que ha reconegut que el cost de canviar tots els llits dels hotels a elevables per facilitar la feina de les cambreres de pis serà car. Si l’empresari ha canviat els llits fa un o dos anys i ara ha de tornar a canviar-los serà car, per petits establiments, per mitjans i per als grossos. S’ha de veure en què consistiran les subvencions previstes per fer-ne una valoració”.
Balears vol liderar amb la nova llei turística un canvi de model responsable en matèria laboral i mediambiental
Balears presenta “en societat” la nova llei turística
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç