X

Pocs pisos per vendre i menys per llogar, per a residents

Aquesta situació no existeix en el sector del luxe

24/08/2025

Pocs pisos per vendre i menys per llogar, per a residents

98

Les immobiliàries afirmen que gairebé no hi ha oferta de pisos per vendre i encara n’hi ha menys per llogar per a residents. Aquesta situació no passa amb els immobles de luxe, un mercat en el qual hi ha un flux constant de finques.

Entre els factors que assenyalen els experts, hi ha el creixement demogràfic. No s’ha construït el que pertocava, creuen: s’han fet 12.000 habitatges per a un increment de població de 90.000 persones.

La sensació que al mercat de compravenda no hi ha oferta s’agreuja perquè alguns pisos no arriben ni a anunciar-se. L’any passat, el 30% de les vendes no es varen promocionar a internet, ja que el primer que fan els comercials és oferir els habitatges als demandants que esperen una oportunitat.

També afirmen que s’ha reduït molt la quantitat de pisos destinats a lloguer residencial, perquè o bé es posen a la venda o bé es destinen a lloguer vacacional. La demanda de lloguer és molt més alta que l’oferta.

El sector que es manté igual és el dels pisos de luxe, en què els compradors tenen més opcions on triar i més temps per pensar-s’ho. En aquest cas, la demanda és menor, però l’oferta no és escassa; oferta i demanda estan equilibrades.

Segons els experts, que no hi hagi oferta de pisos per a residents és una “situació insòlita”.

24/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT