Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Les targetes només es poden fer servir per comprar aliments bàsics i de primera necessitat
L’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Pollença ha activat una targeta Eroski, perquè les famílies del Port puguin recollir aliments i productes bàsics directament a aquests supermercats. El consistori ha optat per aquest sistema perquè s’han vist desbordats amb les peticions de famílies que demanaven aliments de primera necessitat. De moment, n’han activades 150 i la setmana que ve en duplicaran el nombre. Aquestes targetes tenen un crèdit inicial de 120 euros, més 40 euros per cada membre de la família, i s’han de fer servir exclusivament als supermercats Eroski del Port. La targeta és individual i intransferible i dona accés a productes bàsics. La regidora Francisca Cerdà, ha especificat “que només es poden adquirir productes de primera necessitat, posant com a exemple, que si es vol comprar alcohol o marques específiques, la targeta no s’activa”.
Durant aquests dos darrers mesos, al Port de Pollença el nombre de famílies ateses pels serveis socials ha passat de 70 a 400 en dos mesos. Un augment que es deu principalment a les famílies que s’havien desplaçat a l’illa per feina a l’hosteleria i que, per mor la crisi sanitària, s’han trobat que no poden tornar a casa i tampoc treballar.
L’Ajuntament de Son Servera, també ha optat pel sistema de targeta moneder. Pensen que, d’aquesta manera, els usuaris poden elegir els productes a més de contribuir comprant als establiments locals. Segons Marga Bonet, regidora de serveis socials, d’aquesta manera s’evita “estigmatizar els usuaris”. L’Ajuntament de Son Servera també ha vist com el nombre d’expedients ha augmentat considerablement des que va començar l’estat d’alarma i ja són 183 les famílies que reben ajuda dels serveis socials.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic