El Ministeri assegura, però, que la polsera sí que va funcionar i que els operadors de la sala Cometa mobilitzaren les forces de seguretat quan es va trencar l'ordre d'allunyament
La família de la víctima de l’agressió masclista del passat diumenge, a Sant Antoni, ha testificat que no va funcionar la polsera antimaltractament. La germana, també víctima de l’agressor, ha declarat davant el jutge que va ser ella qui va avisar la Guàrdia Civil quan l’agressor ja havia irromput amb una arma blanca al domicili familiar i colpejava la seva germana. “Vaig telefonar jo a la Guàrdia Civil perquè no va sonar cap alarma. Una polsera que, abans dels 100 metres, havia de sonar alguna cosa, i no va arribar cap avís, cap ni un. O sigui, que directament ens el vam trobar a casa ja, a l’agressor”.
El Ministeri d’Igualtat assegura, però, que la polsera de l’agressor sí que va funcionar i que els operadors de la sala Cometa van mobilitzar les forces de seguretat quan l’home va trencar l’ordre d’allunyament de 100 metres.
Precisament, el 8 de gener havien recomanat ampliar a 350 metres l’ordre d’allunyament als Jutjats d’Eivissa per garantir millors nivells de seguretat davant una aproximació sobtada de l’agressor. Una petició que encara no ha obtingut resposta. La víctima, l’exparella, una dona de 31 anys, continua ingressada a l’UCI en estat crític.
Presó sense fiança
Després de passar a disposició judicial, el jutjat ha decretat l’ingrés a presó provisional i sense fiança per a l’agressor, el qual està acusat dels delictes de temptativa d’homicidi, dos delictes de lesions, tres delictes d’amenaces i el trencament de l’ordre d’allunyament. Segons l’advocada de la família, l’home hauria utilitzat un ganivet i un tornavís per cometre l’agressió a la seva exparella i també contra la germana i la mare d’ella.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
La majoria d'incidents han estat per risc de despreniments, amb 33 actuacions dels serveis d’Emergència, seguit de la caiguda d’elements urbans, amb un total de 29 incidències