Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Jorge Campos vol una explicació sobre les declaracions de suport a l'independentisme del senador autonòmic Vicenç Vidal
245
La situació política a Catalunya després de la sentència del “procés” tornarà a tenir presència al Parlament balear en el ple del pròxim dimarts, quan els líders del PP i Vox preguntaran per aquesta qüestió a la presidenta del Govern, Francina Armengol.
El president i portaveu parlamentari del PP, Biel Company, demanarà a Armengol a l’última pregunta del torn de control al Govern que expliqui “quina posició real té el Govern sobre els esdeveniments que s’estan produint a Catalunya”.
Immediatament abans, Jorge Campos, portaveu de Vox, sol·licitarà a la presidenta socialista que doni la seva opinió sobre les declaracions de suport a l’independentisme català del senador autonòmic Vicenç Vidal, de MÉS per Mallorca.
La resta de portaveus de l’oposició abordaran altres temes en les seves preguntes a Armengol.
El líder del Pi, Jaume Font, preguntarà a la presidenta sobre l’estudi que anava a realitzar el Govern per a determinar si és viable crear un cos integrat d’actuació davant emergències a partir de l’actual Institut Balear de la Naturalesa.
La diputada de Ciutadans Patricia Guasp s’interessarà pels projectes de l’Euroregió Pirineus-Mediterrani.
El turisme tindrà protagonisme en el tram del ple posterior a les preguntes a l’executiu, ja que es debatrà una moció del Pi amb propostes referides a la fallida de Thomas Cook i a altres temes de política turística com la modernització d’hotels i l’impost als turistes.
Després s’abordarà una proposició no de llei en la qual es planteja el rebuig a la “turismofobia“.
MÉS per Mallorca i Menorca signen a Barcelona una declaració contra la sentència del Procés
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania