Topa contra diversos cotxes i intenta agredir una conductora a Sant Lluís
S'investiguen les causes de l'accident

A partir de 2019, els 20 lots d'autobusos actuals es redueixen a 3, i això afavoreix les grans companyies estatals
Preocupació entre els empresaris de Mallorca pel nou model de concessions que gestionaran la xarxa pública d’autobusos interurbans a partir de 2019. El Consell de Govern té previst aprovar aquest divendres una partida de 435 milions d’euros destinada perquè el Consorci de Transports adjudiqui els nous lots els propers mesos. Les 20 concessions que hi ha actualment es reduiran a 3, el que permetrà unificar tot el servei de Mallorca. Això sí, aquesta disminució perjudicarà clarament les empreses locals més petites.
Segons han denunciat a l‘Informatiu Matí d’IB3 Ràdio, només tindràn dues opcions: o bé unir-se a través d’UTEs que els permeti reunir els mínims per poder optar a una de les tres concessions, o bé, directament, renunciar als serveis que ara ofereixen.
Un exemple és Autocars Caldentey que enguany haurà de formar, per primera vegada, una UTE per poder presentar-se a l’oferta de l’Executiu, ja que a dia d’avui gestionen, en exclusiva, les línies de la zona de Felanitx. La seva propietaria, Francisca Caldentey, lamenta que amb aquest nou model “les empreses que fa molts d’anys que fem feina no tenim capacitat per presentar-nos per nosaltres mateixos”.
D’altres empreses, en canvi, quedaran totalment fora de les concessions. És el cas d’Autocares Levante -de Capdepera- que ja ha anunciat que descarta presentar-se perquè no poden arribar als requisits que exigirà el Govern. Pedro Pasqual, propietari d’aquesta companyia, explica que “per cadascuna d’aquestes línies necessites tenir un mínim de 60 autocars i nosaltres no els tenim”. “És una equivocació. Els grossos tornen cada vegada més grossos i els petits desapareixen, no tenen cap possibilitat”, sentencia.
El portaveu de la Plataforma d’Usuaris del TIB, Marc Crespí, confia que el nou model que impulsa l’Executiu sigui bo pels viatgers, tot i que encara és prest per fer una valoració. “Hi haurà un augment d’un 53% de les freqüències i s’adquiriran 200 nous autobusos”, explica “i això només pot ser positiu”. El portaveu dels usuaris del TIB manté que ara per ara el sistema “és obsolet” i “no permet viure sense cotxe a la part forana de Mallorca”.
S'investiguen les causes de l'accident
En arribar els sanitaris d'emergències, han trobat el presumpte agressor ferit per arma de foc i l'han traslladat en estat greu a l'Hospital de Son Espases
La demanda cada vegada és més gran entre els restaurants i ara també entre particulars per les seves propietats saludables