Óscar Portas, de Sa Unió, és el candidat de consens per presidir el Consell de Formentera
Llorenç Córdoba, president del Consell de Formentera i diputat al Parlament de les Illes Balears. Foto: Isaac Buj / Europa Press
466Els tres grups polítics amb representació al Consell de Formentera han registrat formalment, aquesta nit passada, prop de la mitjanit de dijous, la moció de censura contra Llorenç Córdoba per retirar-lo de la presidència de la institució insular.
Sa Unió, la coalició que agrupa el Partit Popular i Compromís, Gent per Formentera i el PSOE han acordat que el candidat de consens per presidir la institució sigui Óscar Portas, conseller de Sa Unió. Les formacions d’esquerres van posar com a condició per donar suport a la iniciativa la dimissió del líder del Partit Popular a Formentera, José Manuel Alcaraz i que el candidat proposat no fos dels populars.

Óscar Portas, conseller de Sa Unió, en una imatge d’arxiu.
Amb aquesta moció de censura es posarà fi a més d’un any de crisi institucional al Consell de Formentera que va esclatar el novembre de 2023. El passat gener, dia 12, Sa Unió va expulsar Llorenç Córdoba de la coalició, amb la qual va aconseguir guanyar les eleccions i arribar a la presidència, i des de llavors ha dirigit la institució en solitari com a president no adscrit. Llorenç Córdoba és també diputat en representació de l’illa de Formentera al Parlament de les Illes Balears.
Està previst que el ple en el qual es debatrà i aprovarà aquesta moció se celebri abans que acabi l’any.
El govern de les Illes Balears mantindrà els acords amb el diputat per Formentera, Llorenç Córdoba.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús