L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Amb tot, el Govern els podria multar per ser ambigus en la informació relativa a la procedència del seus brossats i formatges
L’empresa làctia Prilac ja no fabrica formatge ni brossat a Mallorca des de l’any passat. I així i tot, en el seu etiquetatge consta la paraula ‘Mallorca’. Això, diuen els pagesos, fa molt de mal a la vaqueries que, a més, han hagut de recol·lar la llet que els comprava Prilac: “Ja no ens compren la llet i la fabriquen a Catalunya”, diu Joana Mascaró, de l’organització de ramaders UPA-AIA.
La Conselleria d’Agricultura subscriu aquesta confusió: “Indueix a pensar que és un producte fet a Mallorca”, explica el director general de Polítiques per a la Sobirania Alimentària, Aram Ortega. Per aquest motiu, Prilac podria haver comès frau alimentari i, per això, la Conselleria ha iniciat un expedient sancionador contra l’empresa. La multa podria ser de fins a 15.000 euros.
Ávicola Ballester, de la qual depèn Prilac, es defensa: diuen que no manifesten que el producte estigui fet a Mallorca, sinó només distribuït des de Mallorca. Amb tot, l’expedient segueix el seu curs i l’administració ha immobilitzat recentment 300 quilos de brossat que es comercialitzaven a una gran superfície sota el distintiu “producte de Mallorca”. El supermercat també podria ser sancionat per això: “Ha de quedar clar d’on és el producte, el consumidor té dret a saber-ho”, remata el director general.
Prilac també ha dit a IB3 Notícies que intentaren l’any passat obtenir més llet mallorquina dels ramaders de Mallorca, però que ni tan sols els contestaren i que, per això, decidiren produir a fora.
Jo en vaig comprar al Corte Inglés la setmana passada amb l’intenció de fer robiols i el vaig haver de tirar tot. Segurament hi va haver qualque problema amb la cadena de fred, perquè no estava caducat però era tot agre.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues