Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

El jutge haurà de determinar ara si manté Puigdemont sota custòdia policial fins que es resolgui la seva extradició a Espanya
A la foto, vista de l'exterior del Tribunal Administratiu de l'estat federat d'Schleswig-Holstein, on ha comparegut avui Carles Puigdemont. / EFE
48
Puigdemont continuarà detingut a Alemanya mentre s’estudia l’extradició
En la presó de Neumünster va ingressar diumenge Carles Puigdemont després de ser detingut en travessar la frontera entre Dinamarca i Alemanya per tornar a Bèlgica, on resideix des de fa cinc mesos. Durant aquest dilluns, l’expresident, acusat de rebel·lió, ha estat conduït fins al Tribunal Administratiu de l’estat federat de Schleswig-Hosltein.
El jutge haurà de determinar si manté Puigdemont sota custòdia policial fins que es resolgui la seva extradició a Espanya. El procés podria durar fins a 90 dies. També hi ha la possibilitat que el jutge el deixi en llibertat amb mesures cautelars, com sol·licitaran els seus advocats. Un dels seus missers, que aquest dilluns s’ha mostrat optimista que Alemanya denegui l’extradició, explicava diumenge que intentaran demostrar que a Espanya Puigdemont no tindria un judici just.
El govern alemany ha dit aquest dilluns que la qüestió catalana és un assumpte de política interna d’Espanya que ha de ser abordat en el marc de la Justícia espanyola.
L’euroordre de detenció s’ha activat també per a la resta de polítics independentistes que són fora d’Espanya. La policia escocesa ha rebut ja l’euroordre contra Clara Ponsatí, i ha informat que el seu advocat ha contactat amb les autoritats escoceses per acordar l’entrega voluntària de l’exconsellera aquesta mateixa setmana. La resta que són a Brussel·les, Antoni Comín, Lluís Puig i Meritxell Serret, asseguren que aniran a declarar quan els ho reclamin, amb absoluta normalitat, segons han assegurat els seus advocats. No estan en la mateixa situació ni Marta Rovira ni Anna Gabriel, que són a Suïssa. Aquest país no preveu extradicions en aquest tipus de casos.
La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, diu que la detenció de Puigdemont ha demostrat que les institucions funcionen.
La Moncloa ha informat que, durant aquests dies, Rajoy està en contacte permanent amb Pedro Sánchez i Albert Rivera, amb els qui ha abordat la situació de Catalunya.
Nou detenguts i 100 ferits lleus
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut