Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Ha estat adjudicada per 2,3 milions d'euros i es preveu la construcció de més de 22.300 metres quadrats
La Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada pels despatxos d’arquitectura Coll-Leclerc i Barceló-Balanzó serà l’encarregada de redactar el projecte del nou Districte de les Arts de Palma. La seva proposta, anomenada “Es Born”, ha estat la guanyadora del concurs d’idees convocat per la Conselleria d’Educació i Universitats.

Els tres nous edificis on s’ubicaran en el futur el Conservatori Superior de Música, l’Escola Superior d’Art Dramàtic i l’Escola Superior de Disseny s’aixecaran devora l’actual Conservatori, que, després de l’actuació, només acollirà els estudis professionals de música i dansa. El conjunt conformarà el nou Districte de les Arts de Palma. En total, es preveu la construcció de més de 22.300 metres quadrats.
El projecte guanyador dona molta importància al passeig central, que connectarà totes les edificacions. Aquest gran passeig serà un espai públic amb vegetació i zones verdes que donarà accés als nous equipaments, a més d’acollir les zones comunes. L’equip guanyador percebrà 2,3 milions d’euros i serà l’encarregat de redactar el projecte executiu i dirigir les obres. La previsió és licitar el projecte en el primer trimestre de 2027.

El conseller Antoni Vera explica detalls de l’avantprojecte. / CAIB
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada