X

Queda inaugurat el Centre d’Interpretació del Poblat Fenici de sa Caleta

Encara falta el tancament del perímetre; té un pressupost de 228.000 euros

19/04/2025

Queda inaugurat el Centre d’Interpretació del Poblat Fenici de sa Caleta

17

Després de deu anys d’obres i aturades, el Consell d’Eivissa ha inaugurat per fi el Centre d’Interpretació de Sa Caleta, després d’un complicat procés de museïtzació.

El Centre d’Interpretació del Poblat Fenici de sa Caleta ofereix una perspectiva completa de l’ocupació humana a Eivissa des del segle VII aC amb els fenicis, fins als anys quaranta del s. XX quan es varen construir les bateries militars. Per aconseguir-ho, el projecte de museïtzació de Sa Caleta inclou rutes de visita pel jaciment amb recreacions virtuals a través de codis QR i d’una app en diferents idiomes, perquè els visitants puguin explorar els dos períodes històrics que defineixen aquest jaciment: el fenici i les instal·lacions militars dels anys quaranta del segle XX.

La seu del centre d’interpretació està ubicada a la caserna militar on els visitants tendran uns panells informatius en què s’explica com vivien els primers pobladors fenicis en aquest assentament, quins eren els seus costums, els seus rituals, els sistemes de navegació i comerç, etc.

El projecte de museïtzació ha suposat una despesa de 554.080 euros i el tancament del perímetre té un pressupost de 228.000 euros. Aquest projecte ha comptat amb el finançament de l’Impost de Turisme Sostenible del govern balear, que ha aportat 583.651 euros. L’empresa ARPA ha estat l’encarregada de l’execució del projecte sota la direcció del tècnic en Patrimoni del Consell, Joan Ramon, qui ha recordat que les primeres excavacions d’aquest jaciment varen ser de l’any 1986.

19/04/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT