Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Una opció seria seguir el model del camp d'Auschwitz, on es recorda l'atrocitat de l'holocaust jueu
Ara que el cadàver del dictador Francisco Franco ha estat novament inhumat al cementiri del Pardo-Mingorrubio, 44 anys després que fos enterrat a la basílica del Valle, la qüestió gira entorn de quin ús hauran de donar al recinte de Cuelgamuros, propietat de Patrimoni de l’Estat.
Si bé l’Executiu en funcions té els pressupostos del 2018 prorrogats i no ha decidit encara com reconvertirà el Valle de los Caídos en el que qualifiquen de “lloc de memòria”, el que és cert és que s’obre el debat de la seva conversió.
En un principi, està previst que dimarts que ve obri de nou el recinte i una opció de futur seria seguir el model del major camp de concentració nazi, Auschwitz, on es recorda l’atrocitat de l’holocaust jueu. D’altra banda, imitar el cementiri nord-americà d’Arlington, que acull les restes de gairebé 400 mil caiguts. I alguns, en canvi, aposten fins i tot per dinamitar el recinte.
Ara bé, una qüestió rellevant és veure què passarà amb les restes mortals de gairebé 34.000 víctimes de la Guerra Civil, dels dos bàndols, que encara estan enterrades al Valle de los Caídos. Espanya és el segon país del món amb més desapareguts, després de Cambodja. Són centenars de fosses comunes on encara resten milers de víctimes del franquisme.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
La policia actua des de primera hora del matí a Palma, Llucmajor i Manacor