110 l/m² a Mortitx i 78 l/m² a Santanyí, els registres més destacats de les tempestes d’aquest dijous
Les pluges que han afectat aquesta matinada les Balears han deixat valors acumulats importants de precipitació
És el recompte més alt des que es van començar a registrar les poblacions d'aquesta au a l'espai natural protegit, el 1988
/CAIB
245 Per què són roses els flamencs?
L’equip tècnic del Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera ha comptabilitzat, durant el setembre, 1.015 exemplars de flamencs (Phoenicopterus roseus) als estanys de ses salines d’Eivissa. Aquest recompte s’ha convertit així en el més alt des que es van començar a registrar les poblacions d’aquesta au a l’espai natural protegit, el 1988, informa aquest dilluns la Conselleria de Medi Ambient en una nota de premsa.
La Conselleria explica que a les Pitiüses, sobretot als estanys de es Cavallet i ses Salines, on es concentra gran part de la població d’aquesta espècie, la més abundant de les Illes Balears. La població hivernant d’aquesta au a les Balears, catalogada com a d’interès especial en el Catàleg Nacional d’Espècies Amenaçades i inclosa al Llistat d’Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial, representa el 2% del total dels exemplars de tot l’Estat.
La major concentració d’exemplars es troba, a les zones humides de la Mediterrània, a finals d’estiu, després de l’època de nidificació. Tot i que al Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera el flamenc és un au molt abundant, ni en aquest espai natural ni en altres de les Balears arriben a nidificar.
Els flamencs són animals filtradors i amb el bec comprimeixen i pressionen l’aigua per retenir-hi el contingut, que normalment són invertebrats aquàtics com l’Artemia salina, i algues fitoplanctòniques, les responsables de la coloració rosa del plomatge dels exemplars adults.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les pluges que han afectat aquesta matinada les Balears han deixat valors acumulats importants de precipitació
Cort ha informat que el parc de la Ribera i el de Can Terrers romanen tancats des de les 13.00 hores, mentre que el parc de Bellver tancarà a partir de les 21.00 hores
A la resta de l'illa és groc, manco al nord que no hi ha cap avís