Una parròquia de Palma acull famílies que han quedat sense sostre
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Cal parar bé l’orella per apreciar aquesta tonada de batre registrada l’any 1932 per Baltasar Samper. El compositor i etnomusicòleg mallorquí la va incorporar al Cançoner Popular de Catalunya durant una de les seves campanyes de recerca per l’illa. Aquell projecte, considerat per molts com una de les empreses culturals més rellevants del segle XX, va quedar bruscament interromput el 1936 amb l’esclat de la Guerra Civil.
Així i tot, el conflicte no s’endugué els quadernets d’anotacions que Samper i el mestre Ramon Morey havien omplert amb partitures, fotografies i registres de treballadors. Aquests materials, oblidats durant dècades, han estat objecte d’una investigació minuciosa per part de la musicòloga Bàrbara Duran, que els ha estudiat els darrers cinc anys. “Podem conèixer, per exemple, el repertori de les brodadores. Cantaven cançons llargues, narratives, amb veus paral·leles. Això és una descoberta important”, diu Duran.
La recerca de Duran combina passió pels materials i exactitud científica. En les seves pàgines s’hi rastreja el camí que dugué Samper i Morey pels pobles de Mallorca a partir d’aquell agost del 1932, seguint la petja d’homes i dones que cantaven mentre treballaven.
El llibre Cant i treball a Mallorca culmina la reconstrucció de l’imaginari col·lectiu d’aquella generació. El resultat és una aproximació imprescindible al patrimoni musical i social de l’illa, que ens recorda que aquelles melodies formen part viva de la nostra història.
Moltes gràcies per la bona feina. Com es pot aconseguir les lletres? Som un grup que “reutilitzem” la cultura popular musical… Moltes gràcies
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Li varen perdre la pista per la zona de s'Aranjassa. Era de necessitat urgent trobar-lo, ja que necessitava medicació
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa