Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

L'arribada de migrants a les Canàries s'ha alentit aquest mes de març
Salvament Marítim va rescatar ahir vespre 114 persones d’origen subsaharià i magrebí que intentaven arribar a les costes de Fuerteventura i Gran Canària a bord de dues embarcacions. Entre elles, hi havia 13 dones i un nadó. El primer rescat l’ha realitzat la Salvamar Mízar, que ha traslladat 53 ocupants -39 homes, 13 dones i un bebè- d’una zòdiac al port de Gran Tarajal, Fuerteventura. Mentre aquest grup arribava a terra, la Guardamar Capíope auxiliava a uns 100 quilòmetres. al sud-oest de Gran Canària, una nau amb 61 ocupants a bord, tots homes.
Des de principi de març, havien arribat a les Canàries dues embarcacions: una amb 56 persones a Fuerteventura i una amb dos ocupants a Gran Canària. Amb els rescatats d’aquest dissabte, el balanç del mes ascendeix a 172 persones arribades a l’arxipèlag. Es tracta d’un inusual estancament que ha detingut l’arribada d’immigrants a les costes canàries. Una aturada a un ritme que no es recordava des de feia dos anys, en les setmanes prèvies al confinament. Tot plegat evidencia una aturada en la ruta atlàntica.
En els dos primers mesos de l’any, les Canàries varen rebre 5.496 immigrants arribats a bord de 115 embarcacions, 3.155 més que en el mateix període del 2021. La qual cosa va suposar un augment del 134,8%, segons el darrer balanç publicat pel Ministeri de l’Interior. Amb les 172 persones arribades al març, el nombre d’immigrants que han aconseguit arribar a les costes de l’arxipèlag se situa en 5.668.
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç