L'arribada de migrants a les Canàries s'ha alentit aquest mes de març
181
Salvament Marítim va rescatar ahir vespre 114 persones d’origen subsaharià i magrebí que intentaven arribar a les costes de Fuerteventura i Gran Canària a bord de dues embarcacions. Entre elles, hi havia 13 dones i un nadó. El primer rescat l’ha realitzat la Salvamar Mízar, que ha traslladat 53 ocupants -39 homes, 13 dones i un bebè- d’una zòdiac al port de Gran Tarajal, Fuerteventura. Mentre aquest grup arribava a terra, la Guardamar Capíope auxiliava a uns 100 quilòmetres. al sud-oest de Gran Canària, una nau amb 61 ocupants a bord, tots homes.
Des de principi de març, havien arribat a les Canàries dues embarcacions: una amb 56 persones a Fuerteventura i una amb dos ocupants a Gran Canària. Amb els rescatats d’aquest dissabte, el balanç del mes ascendeix a 172 persones arribades a l’arxipèlag. Es tracta d’un inusual estancament que ha detingut l’arribada d’immigrants a les costes canàries. Una aturada a un ritme que no es recordava des de feia dos anys, en les setmanes prèvies al confinament. Tot plegat evidencia una aturada en la ruta atlàntica.
En els dos primers mesos de l’any, les Canàries varen rebre 5.496 immigrants arribats a bord de 115 embarcacions, 3.155 més que en el mateix període del 2021. La qual cosa va suposar un augment del 134,8%, segons el darrer balanç publicat pel Ministeri de l’Interior. Amb les 172 persones arribades al març, el nombre d’immigrants que han aconseguit arribar a les costes de l’arxipèlag se situa en 5.668.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen