Cent caravanes se citen al Port de Pollença per promocionar aquest tipus de turisme
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
Enguany, ja se superen els 6.900 migrants arribats, tot i que des de l'octubre s'ha produït una aturada en la tendència d'embarcacions irregulars registrades respecte de l'any passat
Fotografia d'avui mateix d'una embarcació varada a la costa des Copinar, a Formentera.
228Nova arribada d’embarcacions irregulars amb persones migrants a bord: 122 persones han estat interceptades i rescatades pel Servei Marítim Provincial de la Guàrdia Civil i Salvament Marítim. Segons ha reportat la Delegació del Govern Central, han arribat set embarcacions durant la matinada d’aquest dimarts i després del migdia.
Les dades de la migració irregular per mar a les Illes Balears
Enguany, ja se superen els 6.900 migrants irregulars que han arribat a les costes balears per la ruta del Mediterrani occidental des del nord d’Àfrica. Des de l’octubre, però, que s’ha produït una aturada sobre la tendència d’embarcacions i migrants registrats respecte de l’any passat:
De les set barques interceptades, tres han arribat a Formentera, tres a Cabrera i una ha estat localitzada a sa Ràpita, a Campos. De les 122 persones rescatades, la majoria són d’origen magrebí, tot i que també s’han localitzat migrants d’origen subsaharià, els quals anaven en només dues barques, les que més persones suportaven a bord registrades avui.
Al voltant de la 01.10 hores, la Guàrdia Civil i Salvament Marítim han rescatat 13 persones d’origen magrebí en una barca a unes set milles al sud de l’illa de Cabrera. Més tard, a les 07.40 hores, ha estat interceptat un grup de 31 persones d’origen subsaharià en la costa de sa Ràpita. Una altra embarcació ha estat interceptada a les 11.35 hores a mitja milla al sud de Cabrera i hi havia 14 persones d’origen magrebí. La darrera barca interceptada a Mallorca ha estat passades les 14.00 hores a 13 milles al sud de Cabrera amb 26 persones d’origen subsaharià, la segona barca més nombrosa registrada avui.
A Formentera, poc abans de les 12.30 hores, Salvament Marítim i la Guàrdia Civil han evacuat 11 persones d’origen magrebí a bord d’una embarcació, la primera localitzada aquest dimarts al sud de l’illa. Després, a les 14.30 hores han estat interceptades 11 persones més d’origen magrebí en una barca que ha arribat fins a la zona de s’Estufador i uns 25 minuts després han estat salvats 16 migrants més en una barca a tres milles al sud-est de Formentera, la setena del dia a les Balears.
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears