La Conselleria del Cicle de l’Aigua del Govern ha restaurat més de 10 quilòmetres de torrents afectats per la dana a Menorca. El 91% de les obres ja està completat, amb treballs de neteja, reconstrucció de murs i restitució de la vegetació.
Amb una inversió total prevista de 3,3 milions d’euros, les actuacions han permès recuperar 10.100 metres lineals de llit i restaurar una superfície de 85.000 metres quadrats. Les intervencions als torrents han inclòs la retirada de llots, la restitució de la vegetació i la reconstrucció de murs de pedra seca i canalitzacions danyades. Està previst que les obres finalitzin a principis de març.
En total, s’ha actuat en 17 trams de torrents, entre ells el torrent des Mercadal, el torrent de Montpalau, el torrent de sa Canova i el torrent de Salairó, on les riuades van arrossegar arbres, pedres i terra, que varen obstruir els llits i provocaren l’esfondrament de murs i canalitzacions.
Un dels punts més afectats va ser el torrent des Mercadal, tant en el seu tram cap al nucli urbà com en el recorregut cap al nord, a la zona de ses Rotes. També van patir danys significatius zones com Salairó, Sant Joan, Binimel·là, Binial·làs i Sant Vicenç.
Teresa Comellas, de l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, ha tret un 9,878 i ha rebut, en companyia d'altres 19 alumnes, un reconeixement per part del Govern